Long time no see! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu Long time no see! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu

Long time no see!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2008 | Spanje, Córdoba

Longtime no see, right?
Ik weet t, erg slecht van mij dat ik jullie heb verwaarloosd. Ik word nooit een goede moeder ;)
Maar er is ook niet heel veel gebeurd om eerlijk te zijn…
Het serieuzere leven is begonnen :(
Uiteraard zijn we regelmatig in een bar te vinden en gaan we nog steeds op pad. Maar er is iets om de hoek komen kijken hier… Huiswerk!

De lessen zijn in volle gang en ik heb voor de laatste maal mn vakken gewisseld. Ik heb nu een definitief vakkenpakket voor 36,5 ECTS (punten) terwijl ik er maar 30 nodig heb.
Ik heb één vak te veel zodat ik nog wat kan laten vallen mocht ik één van de tentamens niet halen. Ik haal ze uiteraard allemaal maar just in case, op schoolgebied hou ik op t moment, zo vlak voor mn afstuderen, niet zo van risico’s.
Mijn rooster ziet er dus als volgt uit:
Maandag 16 – 18 Comercio international
18 – 20 Dirección estratégica
Dinsdag Vrij, joh wat vervelend
Woensdag 16 – 18 Investigación de mercados
18 – 20 Comunicación comercial
Donderdag 15 – 17 Relaciones publicas Ingles (1 vak in t engels)
19 – 21 Marketing industrial
Vrijdag Vrij, ghe ghe!

Ik geloof dat geen een van de Erasmus studenten vakken heeft op vrijdag. Als dat wel zo is dan balen ze flink want donderdag is fiesta noche! Wat inhoud voor mij vanuit school naar huis sprinten, mn spullen droppen, me omkleden, eten en op naar t eerste feestje dat meestal begint om 22:00 uur.
Rond 00:30 vertrekken we richting eerste bar en wanneer die sluit om 03:00 gaan we naar de discotheken in de binnenstad. Die sluiten om 08:00 maar dat houd deze dame niet vol.
Ik taai m af rond 6 uur ;)

De Pimbo presteert t om na 06:00 uur nog naar een afterparty te gaan en tegen 12:00 in de middag pas thuis te komen…..
Maar ook dat doet ie niet meer zo veel. Echt waar we stappen minder, in de weekenden moet er ook gestudeerd worden..

Ik heb veel doe vakken wat inhoud veel presenteren veel huiswerk en heel veel lezen. Allemaal leuk en aardig maar dat presenteren dat gaat je niet in de koude kleren zitten..
Ik heb er geen moeite mee om tegen een groep te spreken, totaal niet maar in t Spaans.. Das andere koek! Dat doe je niet even, je kunt geen uren praten want de woorden weet je simpelweg niet. Het lezen gaat steeds vlotter, moest ik eerst ieder woord vertalen nu kan ik woorden goed in de context plaatsen en begrijp ik vaak gewoon waar de tekst over gaat.

Heel bizar, in Nederland beheers je de stof je kunt uren vertellen over matrixen, grafieken en SWOT analyses. Hier weet je niks lijkt t wel. Voordat je door hebt in de les waar ze t over hebben zijn ze al bij t volgende onderwerp ;) Ik merk zeker dat mn spaans vooruit gaat, ik kan makkelijk een gesprek gaande houden soms welliswaar met handen en voeten en nijntje taal maar t lukt wel! Ik heb 2 leraren geweldig aardig en ze spreken speciaal voor ons erasmusjes rustig en in ABS (algemeen beschaafd Spaans :))
Als een student antwoord geeft op een vraag die de leraar stelt, nou dan berg je maar. In geen miljoen jaar dat je die gaat verstaan! Ze zullen ook echt geen poging wagen, zonder dat klere accent, zodat je ze kunt verstaan. T interesseert ze niks, Engels spreken ze trouwens ook niet.

Mn lessen beginnen laat op de dag maar ik begin ’s ochtends al. Ik ben meestal in de bibliotheek te vinden op school waar ik rustig kan studeren. Ook komt mn afstuderen eraan. En al vanaf de dag dat ik hier geland ben wil ik ook hier in Spanje afstuderen. Ik wil de taal en de cultuur volledig onder de knie krijgen. En een betere manier is dr niet. Ik moet er hard voor werken om t te mogen ik moet 2 tentamens uit Nederland hier over doen en ik moet hier 30 punten halen. Maar ik heb aan mezelf beloofd dat ik er zwaar hard voor ga knokken om hier af te kunnen studeren. Ik ben nou eenmaal niet de slimste student die Nederland rijk is maar ik weet in ieder geval wel wat ik wil! En dat is afstuderen in Spanje. En tot op heden heb ik altijd geloofd dat als je iets wil dat je dat kunt bereiken met hard werken. Het is me met de HAVO ook gelukt dat moet nu dus ook lukken. We hebben t over 2 tentamens waar je voor kunt studeren en niet over mn Grand Cherokee Laredo die ik ook graag zou willen bemachtigen ;) Ik ga dus gewoon mn tentamens halen!

Kortom het feestleven is hier zeker niet voorbij, we moeten alleen veel studeren. Iedere dinsdag en donderdag zijn we nog steeds in de kroeg te vinden alleen nu gaan we vroeger naar huis en drinken we minder want we willen de volgende dag fit zijn om nog te kunnen studeren. Ook is er een aantal weken geleden wat gebeurd.. Ik ben gevallen in de kroeg..
Voor een Spanjaard nota bene! Dat zat niet in de planning want zoals jullie hebben kunnen lezen in mn eerdere verhaaltjes t klikt niet zo tussen de Spanjaarden en mij!
Deze keer klikte t dus wel…. Hij laat mij Spanje zien, helpt me met de taal, laat me typische gerechten proeven en leert me de typische Spaanse dans. De Flamenco Sevillana!

Mn Spaans gaat nu wel wat harder vooruit want meneer spreekt uiteraard zeer weinig tot geen Engels! Ieder gesprek werk ik me in t zweet en moet ik echt heel hard mn best doen. Maar dat is niet verkeerd niet waar! Das alleen maar goed voor mn Spaans.
Dat is de leukste manier om de taal en de cultuur te leren kennen. Wel heb ik m gewaarschuwd dat ik niet zo van charlatans houd… Hij mag zn praatjes voor zich houden en gewoon zeggen wat ie wil zeggen zonder al de Spaanse poespas. Tuurlijk is Paco (jaja zo heet ie) anders dan de nuchtere Hollandse blonde kerels zonder borsthaar. Hij is romantischer en deze man kan jaja (Heren die dit lezen schrijven jullie dit even op?!) over zijn gevoelens praten! We praten! Hij kan zeggen wat ie wil zonder eromheen te draaien! Hij weet wat ie wil in t leven. Nou ik heb veel (ook weer niet zo heel veel maargoed) mannen gezien, gesproken maar geen een in Nederland wist dat te flikken!
Sommige onderwerpen zijn in Nederland in t prille begin simpelweg verboden. Als je de onderwerpen naar boven brengt rennen ze weg. Ook kunnen veel Hollandse mannen niet communiceren. En als een vrouw begint over ‘wat voel je voor mij’ dan is t; schat, nu even niet, voetbal is op. (Owkee niet altijd maar heren, het klopt toch dat jullie niet zo van dat soort gesprekken houden?)

Mijn Spaanse heer heb ik zonder problemen aan mn moeder voor kunnen stellen toen ze hier was! Moet niet gekker worden niet waar. Ik vind vast nog wel iets wat mis is met m! Tot nu toe zie ik alleen zn goede eigenschappen en ben ik heerlijk verliefd op m. Het zat dan wel niet in de planning maar wat maakt dat uit, zit t ooit wel in de planning om verliefd te worden?
Paco studeert niet meer, hij werkt. Hij is brandweerman van beroep. Jeje! 28 lentes jong en deze is voor de dames (Heren jullie kunnen stoppen met schrijven en met lezen this is for the ladies ;)) hij is zeer atletisch gebouwd. Zelfs door t borsthaar waar je een voetbalveld mee kunt vullen zie je zn six pack uistekend! Zn benen zijn als staalkabels en hij gooit me zonder enig probleem met één hand over zn schouder. Zn bovenarmen zijn breed genoeg zodat als we knuffelen ik me heerlijk geborgen voel. Maar droog de toetsenborden maar weer af! Dat was t voor vandaag!

Tot snel lieve vriendjes en familie!

Besitos! (Kusjes)






  • 14 November 2008 - 04:44

    Peter Kistemaker:

    Tja, dat is dus de reden dat ik beter met vrouwen kan praten dan met mannen. Ik zal dan wel een van die uitzonderingen zijn, denk ik.


  • 14 November 2008 - 10:32

    Marije En Bas:

    ffffffffieeeeeeetfffiiieeuw!
    Zo te lezen gaat alles wel goed daar!
    Geniet er van!
    x Bas en Marije

  • 14 November 2008 - 22:27

    Sjeke:

    Hey lekker ding,
    Ik heb er nu al zin in om naar je toe te komen!! na het lezen van je spannende verhalen :P!! Nog maar 2 weekjes en dan komen ho en mo naar je toe!!! dus wees er maar alvast op voorbereid!! gna gna gna!! lieve pitje tot de 27ste
    kus carlos

  • 14 November 2008 - 22:28

    Sjeke:

    Hey lekker ding,
    Ik heb er nu al zin in om naar je toe te komen!! na het lezen van je spannende verhalen :P!! Nog maar 2 weekjes en dan komen ho en mo naar je toe!!! dus wees er maar alvast op voorbereid!! gna gna gna!! lieve pitje tot de 27ste
    kus carlos

  • 15 November 2008 - 14:52

    Erlijn:

    Hey Britt,
    Leuk om wat foto's te kunnen zien! Dat maakt jouw sappige verhaal over de heren wat sprekender natuurlijk :-). Haha, mooi dat je al achter de mannen aangezeten hebt :-).
    Fijn iig dat het goed gaat!
    Groetjes en nog veel plezier,
    Erlijn

  • 15 November 2008 - 14:55

    Erlijn:

    Hey Britt,
    Leuk om wat foto's te kunnen zien! Dat maakt jouw sappige verhaal over de heren wat sprekender natuurlijk :-). Haha, mooi dat je al achter de mannen aangezeten hebt :-).
    Fijn iig dat het goed gaat!
    Groetjes en nog veel plezier,
    Erlijn

  • 15 November 2008 - 15:40

    Joris:

    Wat een gezellige boel daar:D
    Leuk om weer es wat verhaaltjes van je te lezen:D
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

Ik blijf!

24 Februari 2009

Gedaan met Erasmus Orgasmus!

25 Januari 2009

Kerstcadeau

12 December 2008

Weekendje Ronda, Puerto Banus en Marbella

12 December 2008

Weekendje familie

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 57218

Voorgaande reizen:

29 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: