Kerstcadeau - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu Kerstcadeau - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu

Kerstcadeau

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2009 | Spanje, Córdoba

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben loop ik achter... kerst is al een maand voorbij en ik ga jullie nu pas vertellen hoe die van mij was!

Met kerst is het de tijd om bij je familie te zijn en je 2 of 3 dragen vol te vreten en zat te zuipen ;) Dat alles in de nabijheid van George Michael in zn knappe hetero jaren en Chris Rea die voor de zoveelste keer in de auto zit om naar huis te rijden voor kerst.
In oktober had ik geloof ik al een ticket geboekt om met de kerst naar huis te komen. Veel wisten het maar voor 1 iemand heb ik / hebben we het geheim weten te houden..
Mijn lieve papa wist namelijk van niks....
Die was in de veronderstelling dat ik met Paco en zijn familie zou gaan skieen in Sierra Nevada. gna gna gna
De weken ervoor hebben we gekletst aan de telefoon over waar we gingen skieen dat ik al mn spullen gehuurd had, de jas kon ik lenen van een nichtje en vrijdag zouden we de bus pakken naar Sierra Nevada. Afgelopen zaterdag heb ik papa vanuit het appartement in Sierra N gebeld en verteld dat t koud was een graad of 2 dat er flink sneeuw was en dat ik zondag om 10:30 mn eerste skie les zou hebben met Azahara de vriendin van de broer van Paco (Rafa)
Daarna heb ik pa fijne kerstdagen gewenst en gezegd dat ik eerste kerstdag nog wel terug zou bellen..
In werkelijkheid zat ik vrijdag ook in de bus. Ik heb vanuit de bus nog gebeld alleen zat ik er niet met Paco en fam maar met Lieke en Sandra twee vriendinnen die ook met kerst naar huis gingen. De bus ging niet naar Sierra Nevada maar naar Madrid.
Zaterdag toen ik pa belde was t geen 2 graden maar 20 :) en toen ik Anton aus Tirol voor mn vader aan t zingen was liep niet de familie van Paco door de huiskamer te dansen maar mn twee vriendinnetjes de hun lach niet meer konden houden.
De drie erasmus musketiers hebben zich 2,5 dag prima vermaakt in Madrid, zoals ik al zei, 20 graden zon, veel te zien, een leuk hostel en een hoop rode wijn.. Vrijdag in Madrid op stap geweest zaterdag sight seeing gedaan en t shoppen maar overgeslagen we hadden al overgewicht, nieuwe aankopen hadden nog eens extra geld kunnen kosten op t vliegveld. Wat misschien wel leuk voor de lezers thuis is, is het verhaal over de 3 musketiers in een grote stad. Let op komt ie...

We stappen uit de bus op t busstation in Madrid, eerst worden de Gucci en Prada zonnebrillen opgezet. We reizen wel in stijl.
Vervolgens vraagt Sandra, wie heeft de uitdraai van t hotel met t adres, naam enz? Lieke antwoord: Ik niet, ik weet de naam niet eens meer en de straatnaam kan ik me ook al niet meer herinneren. Hmm zeg ik: ik weet t ook niet meer...

Staan ze dan de drie rubias (blondies) in madrid zonder ook maar de naam van t hotel te weten laat staan t adres...

We pakken gewoon de metro naar t centrum en dan komt t allemaal goed.

Dames, waar willen jullie naar toe? vraagt de verkoper aan de balie in t metro station. Wij volmondig: naar t centrum! Uhm dames... welk centrum?
Nou hét centrum! zeggen wij weer, lichtelijk geirriteerd door de dombo achter de kassa...

Hij lacht een keer vriendlijk en zegt; Madrid heeft 7 centrums.. Madrid is groot, heeft 7 miljoen inwoners... Juist ja! Vervolgens, maar wilt u misschien de centrums eens opnoemen, we weten t namelijk niet meer... Puerta Sol... Ja! Sol!
Was t niet iets met Sol??? Laten we daar maar naar toe gaan. Prima plan, eerst maar een wijntje dat hotel dat komt wel!

Uiteindelijk zijn deze slimmerikken het grootste duurste hotel binnnen gelopen dat we konden vinden op puerta sol. De baliemedewerker keek al verrukt dat ie weer wat gasten in mocht checken. Dames, wat kan ik voor jullie doen?
Nou, zeg ik, we hebben een hotel geboekt maar weten niet meer welk! Ja zegt de beste man, dat is lastig ja, weet je straatnaam nog? Nee dat weten we ook niet..
Weet je nog een begin letter of een deel van de naam? Lieke; het was iets met een R, nee joh zegt Sandra t begon met n M. Fijn zo, nee we weten ook geen begin letter en geen deel van de naam. Hebben jullie een bevestiging ontvangen van t hotel per email? Ja dat hebben we! haha, slimme vent he die spanjaard :)
Even de mail checken achter de balie en hoppakee, een kaartje meegekregen en de waarschuwing, dames alsteblieft voorzichtig... Jullie zitten in Madrid.

Achteraf bleek dat we 10 minuten van ons hotelletje afzaten. Hoe zeggen ze dat ook al weer, t geluk is met de domme? ;) Verder zijn we ook nog een keer verdwaald.. en terecht gekomen in een groep van zo'n 50 Ganezen waarbij we elkaar aankeken hoe komen we hier in godsnaam weer uit? Maar we hebben ons prima vermaakt! Dat dus even terzijde...


Zaterdag nacht opgestaan en om 5 uur stond de taxi voor de deur, 10 minuten later en 40 euro armer (Starttarief van 9 euro! en per seconde 5 cent omhoog niet per kilometer... rotzakken)stonden we op Barajas aeropuerto!
Zondag ochtend om 10:00 geland, erg leuk, t vlietuig stopte recht voor de aankomsthal in Eindhoven daar kunnen de familie en vrienden de mensen aan zien komen. Erg leuk om door zoveel zwaaiende mensen opgewacht te worden!
Daarna naar papa gereden waar mama en bram eerst naar binnen zijn gegaan. Ik belde later anoniem aan, mama had de smoes dat Carlos een vriend koffie kwam drinken..
Ik sloop naar binnen en begon met Feliz Navidad te zingen. Toen pa me zag dacht ik even dat ie een hartaanval ging krijgen... een aantal seconden zei hij niks en bewoog niet... zn ogen werden alleen maar groot. Daarna begon t lipje te trillen begon papa te huilen..

Ik had m niet beter kunnen verrassen!
De week in Holanda heb ik met familie doorgebracht. Heerlijk genoten van Nederland, t eten, de hond wat vriendjes en vriendinntjes en mn paps mams en broertje natuurlijk.

De 28ste was al weer mn laatste dag de dag daarna de 29ste dus terug gevlogen naar mn mannetje. Die me al zwaaiend op stond te wachten. Ik zag wel iemand zwaaien maar kon niet zien wie t was.. Ik reageerde dus niet. Mijn ogen op afstand.... toen hij na 5 minuten onbeantwoord zwaaien 'Briettje que pasa?' riep wist ik pas dat t Paco moest zijn. :)

De eerste dagen nog een beetje down geweest, tis niet niks dat afscheid nemen.. heel dubbel. Maar na een paar daagjes ben je weer gewend en kun je in Córdoba weer zeggen tis heerlijk om weer thuis te zijn :)

Adios, hasta luego

1 besito

Britt

  • 26 Januari 2009 - 05:09

    Peter Kistemaker:

    Hahaha, errug gelachen om dat hotel avontuur van jullie. Heerlijk!!

  • 18 Februari 2009 - 12:25

    Mayke En Tom:

    Hoi Britt!

    Wij zijn hier samen druk met afstuderen bezig en tussen het harde werken door dachten we: laten we britt es een berichtje sturen!

    Ben jij inmiddels ook al druk bezig met afstuderen? Bevalt het een beetje goed allemaal? Bij ons gaat het allemaal goed in ieder geval! Wij zijn er twee van Tempo-Team!

    Heel veel succes verder!

    regenachtige groetjes Mayke en Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

Ik blijf!

24 Februari 2009

Gedaan met Erasmus Orgasmus!

25 Januari 2009

Kerstcadeau

12 December 2008

Weekendje Ronda, Puerto Banus en Marbella

12 December 2008

Weekendje familie

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 57142

Voorgaande reizen:

29 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: