Gedaan met Erasmus Orgasmus! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu Gedaan met Erasmus Orgasmus! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu

Gedaan met Erasmus Orgasmus!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2009 | Spanje, Córdoba

Het is gedaan, de erasmus tijd zit erop!
Ik heb hier een ontzettend gave tijd gehad die zeker op de nummer 1 zal blijven staan als meest spectaculaire moment in mn studietijd!

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zo genoten heb iedere dag! Dat ik zo veel mensen heb leren kennen, dat ik hier zo veel heb ondernomen en heb gezien. Alle gezellige avonden met vrienden, stappen, dinertjes. I have had the time of my life. Toen mn Nederlandse vriendinnetjes als eerste naar huis gingen was t wel even reality check. Na 6 maanden het gevoel te hebben gehad me in een soort van hemel te hebben bevonden stond daar mn afstudeerstage aan de poort om me terug te halen .. Als een klap heb ik t ervaren, heel raar. Ik ben nog wel student tot en met juli 2009 maar geen Erasmusje meer.

De groep die je vormt is een unieke groep. Een vriendengroep die je zo nooit meer aanmaakt.
De groep is hecht, groot en gevarieerd. Nu keert iedereen terug naar zijn of haar land en gaat het gewone leven dat voor ons 6 maanden heeft stil gestaan weer verder. Tuurlijk heb ik flink moeten studeren en moeten werken voor mn tentamens aan t eind van mn semester. Maar altijd was ik nog Erasmus en heb ik dat met plezier gedaan.

Het voelt alsof ik 6 maanden heb toegevoegd aan mn leven, alsof ik 6 maanden een zijpat heb genomen. Raar he als ik het zo omschrijf, ik weet niet of ik goed uit kan leggen hoe ik mn tijd hier ervaren heb. Maar zo komt het wel in de buurt denk ik.

Ik beheers de taal inmiddels goed durf ik te zeggen. Ik ben nog wel een eind van vloeiend doordat ik de spreekwoorden en gezegdes nog niet helemaal onder de knie heb. Maar ook die beginnen er aan te komen. Mensen die me niet kennen en waar ik mee praat schrikken van het niveau dat ik heb opgebouwd in 6 maanden tijd. Nu weet ik niet waar dat aan ligt dat niveau, het zal wel een combinatie zijn voor een gevoel voor talen en mn prive lessen van Paco ;) Ik ben uiteindelijk naar Spanje gegaan om de taal te leren en die doelstelling heb ik gehaald!

  • 24 Februari 2009 - 06:02

    :

    Mn nederlands gaat nu al achteruit... :( ZijpaT???

    Madre mia...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

Ik blijf!

24 Februari 2009

Gedaan met Erasmus Orgasmus!

25 Januari 2009

Kerstcadeau

12 December 2008

Weekendje Ronda, Puerto Banus en Marbella

12 December 2008

Weekendje familie

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 57142

Voorgaande reizen:

29 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: