Weekendje weg! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu Weekendje weg! - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu

Weekendje weg!

Door: webmaster

14 Oktober 2008 | Spanje, Córdoba

Hola guapos!

Alles goed met iedereen?
Hier alles top!

Zondag was een nationale feestdag in Spanje, dus dat betekende dat ik gister vrij was!
Vorige week dus besloten dat dat weekend een uistekend weekend was voor een weekendje weg. Granada wilde we graag naar toe. Dus met 9 mensen (4 heren 5 dames) een hostel geboekt voor zaterdag tot en met maandag.

Wij en dan bedoel ik de dames hebben zaterdag ochtend om 9:00 uur de bus gepakt. De heren vonden dat te vroeg, die hebben de bus om 14:00 gepakt.. Typisch he ;)
Na de spullen te hebben gedropt in t hostel zijn we tijdens de lunch op t terras een route uit gaan tekenen op de kaart die langs alle dingen ging de we graag wilde zien. Geweldig mooie stad, we hebben een mooie route gelopen! Erg heuvelachtig dus het was soms best zwaar. Maar we hebben lol gehad met z’n vijven. Onderweg een restaurant gereserveerd voor de zaterdagavond. Om 19:00 hebben we de stadsbus terug gepakt richting hostel. De heren waren inmiddels ook gearriveerd. En ja ze hebben de zaterdag uitstekend benut. Ze hebben bier gekocht bij de super om de hoek en dat genuttigd op het dakterras … hahaha. Om t even nog duidelijker te maken, Granada heeft monumenten die op de Enesco lijst staan en dus tot de mooiste ter wereld behoren. Als er één stad bestaat die je gezien moet hebben als je in de regio woont dan is t Granada wel. Maar de heren hebben sight seeing gedaan in t bierhoekje van de supermarkt. Nog 2 dagen te gaan ze hebben nog genoeg tijd om de stad te zien! Maak je niet druk ;)

Nadat wij dames gereed waren voor het avond programma hebben we met zn 8en de bus gepakt down town. Owja wat ook leuk is, dat een van de heren de bus van 14:00 uur nog heeft weten te missen hij was nog niet wakker rond die tijd…

Toen wij onze drankjes geserveerd kregen in t restaurant arriveerde Daniel. Dat is dus rond 22:00.. Het eten was geweldig, enorm lekker! De lekkerste tapas die ik ooit op heb. De wijn was ook zo lekker, we hebben een top etentje gehad. Tegen twaalven de eerste bar opgezocht. De bar heette Tantra, erg mooie tent in Boeddha stijl. Ik heb de verleiding van de mojitos niet kunnen verstaan. Samen met de Ier, Shane, heb ik eraan toegegeven.. Serieus, ik heb ze nog nooit zo lekker geproeft! Ze waren hemels lekker. Het enige nadeel van dat drankje is dat het een aanslag op je portemonnee is.. Maar met een beetje sjanswerk van Shane hebben we de eerste 4 iig voor de helft van de prijs gekregen. Tja met vrouwen achter de bar lukte alleen onze charmante Ier dat.

Tegen 2 uur richting een van de mooiste discotheken geweest die Granada rijk is, de Granada diez (10). Doordat we vrijkaartjes hebben geronseld konden we de entree van €10 skippen! Een oud theater met balkons, lekkere muziek en wat ziet mijn oog daar op de dansvloer….

Jawel! 2 van de heren uit Denemarken die ik vorige week tijdens dat etentje heb ontmoet!
Miguel en Alexander! Weer 350 kilometer verderop… Erg leuk om ze in Granada weer te zien. Miguel was al redelijk toet toet boing boing maar Alex was net als ik nét niet meer nuchter ;) Kleine uitleg over de Denen. Zij trekken een half jaar door Spanje. En ik wist niet dat ze na Córdoba, Granada zouden bezoeken. Tijdens dat etentje is er niks uitgewisseld. Geen telefoonnummers en geen speeksel ;) Weer terug naar de rest van t verhaaltje.

Heerlijk gedanst die avond, iedereen had t super naar zijn zin. Tijdens een salsa nummertje gedanst met Alex, hij kan t behoorlijk! (Om even terug te komen op wat ik in een eerder verhaaltje heb gezegd de Spanjaarden zijn echt niks voor mij doe mij die Deen Alexander maar ;))
Mijn sjanskunsten zijn nou niet uitmuntend en Alex was net zo ‘verlegen’ als ik. (Niet dat ik normaliter verlegen ben maar in zo’n situatie dus wel..) Dan maar even overleggen met de dames en een plan de campagne bedenken.. Ons plan; niet moeilijk doen en zoenen met die hap! Hij zag er immers appetijtelijk uit! Een uur en 4 martini’s verder had ik de moed verzameld. En ja hoor tijdens een rustiger nummertje en een dansje, raad eens.. Hij zoende me, of terwijl binnen!!! ;)
Het gaf de extra twist aan de avond die er voor zorgt dat die avond me nog lang bij zal blijven! Nee geen liefde op t eerste gezicht ofzo, maar een leuke klik!

Om 4:30 met zn allen naar buiten, Alex liep met me mee. Tijdens ons ‘afscheid’ innig en romantisch midden op straat hahaha zijn we enorm schattig gefotografeerd door Pim.
Echt een leuke foto, hoop dat ik m snel kan laten zien!

Na een lekker broodje Kebab de taxi gepakt richting hostel. Toen we buiten de discotheek stonden besloten de heren overigens dat er nog voldoende te zien was aan vrouwelijk goed, zij keerde dus terug naar binnen.
Bij thuiskomt zakte Sandra door dr (hoogslaper )bed wat met een slok op zorgde voor zo veel lol.. We hebben zo gelachen.. de tranen rolde over onze wangen. Toen we de schade bekeken bleek dat het bed volledig naar de filistijnen was. Dan maar het matras op de grond!

Anyway, de wekker op 13:00 gezet en heerlijk geslapen tot 6 uur toen werden we gewekt door de politie die op de deur van de buren aan t bonken was. Heerlijk..

Zondag eerst geluncht met de heren daarna richting kathedraal gelopen met zn negenen. Wij dames blijven altijd dichtbij elkaar en na een 15 minuten in de kerk kwamen we tot de ontdekking dat we de heren kwijt waren. Ons een zorg konden wij na ons bezoekje aan de kathedraal gaan winkelen! Onderweg nog een Marokkaans restaurant geserveerd voor die avond. Na t winkelen terug gekeerd naar t hostel om ons klaar te maken voor nog een avondje eten en nachtleven. Toen we wilde vertrekken van t hostel kwamen we de heren tegen. Wat bleek. Ze hebben de kathedraal niet bezocht.. in de rij van de kaartjes besloten ze hun eigen tour door Granada te doen. Ze zijn gestopt bij een ander zeer interessant monument van Granada; Jawel de Irish Pub!

Het eten was weer o zo lekker.. om je vingers bij op de eten! De alcoholvrije wijn (druivensap) smaakte ook uitstekend ;) Arabisch restaurant dus geen alcohol. Na t eten naar een theehuis geweest voor thee en een waterpijp. Erg gezellig.. Zo veel gelachen… We hebben echt zo veel lol samen…
Na t theehuis richting Irish Pub gegaan en onderweg de 2 Denen ook maar even opgepikt hihihi…

Na wat biertjes in de pub weer richting Granada diez. Was ook weer erg gezellig. Miguel en Alex zijn op tijd (lees 3:30 uur) naar hun hostel gegaan. Ze waren redelijk op.. Weer afscheid genomen en dit maal voor iets langer want zij zouden de volgende ochtend de bergen in gaan.
Daarna zijn we met de dames ook naar huis gegaan. 4:30 lagen we er allemaal in. De wekker ditmaal om 7:30 gezet. We wilde kaartjes voor de Alhambra een van de items op de Enesco erfgoed lijst.. We konden er gelukkig allemaal uit komen. En om 8:30 bevonden we ons allemaal fris en fruitig in de Alhambra. Een wonder dat we kaartjes hebben kunnen bemachtigen. Er mogen maar een aantal mensen per dag in, sommige mensen hebben uren voor kaartjes in de rij gestaan. Wij hebben niet in de rij gestaan. Wij hadden de tip gekregen dat er ook automaten waren om kaartjes te kopen.. smart ass ladies! Het heeft ons dus om precies te zijn 2 minuten en 34 seconden gekost om binnen te komen! Hahaha! Je moet t maar weten van die automaten..

Echt de Alhambra.. een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien… Het is enorm groot. We zijn ook 4,5 uur binnen geweest.. Onbeschrijfelijk. Degenen die het gezien hebben begrijpen waar ik t over heb. Om 13:30 weer richting hostel gegaan en gevraagd of we misschien nog op t dakterras mochten we waren inmiddels al uitgecheckt. Dat mocht.
Gelukkig, de 3 uur slaap brak ons op… heerlijk liggen luieren in de zon! De bus zou die avond om 20:30 pas vertrekken. Maar we hadden geen energie om met onze tassen rond de stad te sjouwen. Om 16:00 ging de telefoon van Aurelie. De heren.. ze werden net wakker….
Ze hadden geen zin gehad om voor 10:30 uit te checken… ze waren om 7:30 gaan slapen.. hahaha de knuppels.

Om 16:30 hadden wij weer de energie om nog wat van de stad te zien.

Gister avond was ik laat terug, moe maar supervoldaan van een geweldig weekendje weg!
We hebben van alles gezien, lekker gegeten super opstap geweest. De heren hebben op hun manier ook een super weekend gehad. Ze hebben net als wij ook gelachen en lekker gegeten. Ze mogen de Alhambra dan niet gezien hebben ze hebben wel iets anders gezien dat vast op de Enesco lijst staat: de barvrouw van de Granada Diez…

Tot snel allemaal

Dikke kus Britt

Ps. Alex en Miguel hebben een auto gehuurd die ze a.s. maandag in moeten leveren in Sevilla. Ze rijden via Córdoba naar Sevilla :) Tis een gentlemen echt waar. xxx

• 15 Oktober 2008 - 14:27

Frank & Truus Mouwen:

Nou, zo te lezen heb je het aardig naar je zin daar! Lukt het ook met het leren van de Spaanse taal? Gaat natuurlijk vanzelf na zoveel weken. Geniet van je tijd daar en ook wij blijven je ervaringen lezen, vooral de ontboezemingen zijn wel spannend... Groetjes van die twee uit Someren wiens dochter in New York zit. Weet je het nog?

• 16 Oktober 2008 - 12:04

Ruud:

Ha die Brittje!

Goed te lezen dat je het naar je zin hebt En España. Tzijn toch geen Denen van Hojsköle Slagelse toevallig? :-p

Zo te zien op de foto's is het daar nog lekker weer, geniet ervan! Hier ist maar soso, en op Avans nog minder, ben jaloers..

Anyways, mucho excito y ¡que te diviertas!

Grtz