Barbaren - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu Barbaren - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu

Barbaren

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2008 | Spanje, Córdoba

Ik zit in Spanje, het land van de tapas, rioja, fiestas en stierenvechten. Als sinds ik geland ben wil ik meer weten over de stierenvechten. Waar komt het precies vandaan, wat vermaakt precies het publiek. etc etc. Afgelopen zondag heb ik met mijn huisgenootje Elize stierenvechten op tv zitten kijken. Nou ja kijken.. telkens als er iets met de stier gebeurt je hoofd afwenden zeg maar.. En als de stier de torredor (man die met t doekje staat te wapperen) pakt juichen.
Barbaars denk je meteen, en ja dat is ook wel zo. Maar om de andere kant toe te lichten de stier heeft een leven om van te dromen. Van jongs af aan in de vrije natuur, zonder mensen en alle ruimte van de wereld. Zn einde is alles behalve prettig maar dat is weer de andere kant, die barbaarse kant. Het word me afgeraden om de stierenvechten een bezoekje te brengen. Op tv hoor je de stier niet als ie een stel pijlen in zn rug gestoken krijgt of een zwaard dwars door zn borstkas, in zo´n arena schijnt het ´gehuil´ van de stier echt verschrikkelijk te zijn.

Als je denkt dat ze in Spanje alleen de stieren slecht behandelen.. mispoes! Het blijft dus niet bij de stieren.
Telkens als ik boodschappen ga doen loop ik voorbij een dieren winkel waar de pups in hokjes zitten waarin ze nauwelijks kunnen staan.. geen water, geen eten, ronddraaien in hun eigen plas en poep. Ik ga gewoon aan de andere kant van de straat lopen om het niet te hoeven zien. Ik ben in staat ze allemaal te kopen. Verschrikkelijjk hoe ze daar met hun ´handel´ om gaan.

Dan hebben we nog de ferias in Spanje. Soort van kermis met dans en drank. Op de kermis staat een draaimolen. En ja dit is een hele bijzondere draaimolen. Deze heeft echte paardjes! Ze zitten met hun bit aan een staalkabel vast en de staalkabel zit verankert in het draaiende plafond. De draaimolen blijft draaien en de paardjes lopen.. Ze zagen er niet uit, slecht onderhouden en hun oogjes vertelde alles. Was tevens ook verboden om foto´s van te maken.. hoezo dat nou?

Hasta luego

Britt




  • 02 Oktober 2008 - 03:25

    Peter Kistemaker:

    Zo, ik heb in één ruk nu al je verhalen gelezen. Toen jij vertrok naar Spanje vertrok ik naar de Filippijnen en ik ben net terug en ben gelijk begonnen aan je dagboek. Je hebt een leuke schrijfstijl, moet ik zeggen en ik heb dan ook genoten van je verslagjes. Ja, het is een héél andere wereld daar in dat Spanje. Iets waar je (bijna) geen idee van hebt als je als toerist eventjes 3 weken het land aandoet, maar als je er woont dan merk je het pas goed. Ik bewonder je lef en doorzettingsvermogen om in het 'onbekende' te duiken. Petje af. Ik kan me voorstellen dat je soms, zeker in het begin, wel eens de tranen in je ogen hebt. Geeft niets, laat maar komen. Ik heb ze ook gehad op bepaalde momenten van lange reizen en het daarbij behorende gevoel van eenzaamheid. Gewoon effe lekker janken en dan is de druk weer van de ketel,ja, ook bij mannen. Brit, ik wens je het aller aller beste daar in Spanje. Groetjes van Peter Kistemaker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

Ik blijf!

24 Februari 2009

Gedaan met Erasmus Orgasmus!

25 Januari 2009

Kerstcadeau

12 December 2008

Weekendje Ronda, Puerto Banus en Marbella

12 December 2008

Weekendje familie

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 57225

Voorgaande reizen:

29 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: