Pipi la Cucaracha én wat over school - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu Pipi la Cucaracha én wat over school - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van brittjepitje - WaarBenJij.nu

Pipi la Cucaracha én wat over school

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2008 | Spanje, Córdoba

Hola todos,

Que tal?
Je zou denken dat ik van t weekend opgeknapt ben maar helaas mn verkoud heid is alleen maar erger geworden. Het heeft t hele weekend geregend.. En daar zit je dan voor in Spanje inderdaad.. Zuid Spanje notabene.

Maargoed mij hoor je niet klagen mn huisgenoten misschien wel ;)

Maar we hebben sinds zaterdag een huisdiertje! Pipi heet ie.
Pipi is aan komen zetten midden in de nacht en werd door mij zaterdag ochtend ontdekt. In eerste instantie was ik bang voor Pipi maar die angst verdween al snel toen bleek dat Pipi geen kwaad kon doen. Pipi zat in de val. Lag op zn rug te spartelen. En kon uit eigen kracht niet meer overeind komen. Arme Pipi zou je denken.. Zo dierliefhebbend als ik ben heb ik Pipi uit zn lijden verlost door m zachtjes te overgieten met kokend water.
Het spartelen hield op en Pipi was niet meer. Nu zit Pipi in een glazen potje in de kast. Wel met deksel anders gaat ie stinken.

(Voor dat jullie de dierenbescherming gaan bellen en mij aan gaan geven als dierenbeul Pipi was een kakkerlak een van 4 cm lang en 2 cm breed. Je mag er niet op gaan staan dus heb ik m overgoten met kokend water)

Maar hier onder even een idee van hoe mijn dagen er vanaf deze week uitzien mbt school:

Lunes; 16-18 uur Comercio international (int handel)
18-20 uur dirección estratégica (strategisch management)

Martes, 10-12 uur economia espanol y mundial (Spaanse en wereld economie)
18-20 uur distributión comercial

Miercoles, 18-20 uur comunicacion comercial

Jueves, 17-19 uur Relaciones públicas
19-21 uur marketing industrial

Viernes,9-11 uur economia espanol y mundial

Wat misschien opvalt is dat ik ´maar´ 7 vakken heb allen op 1 na twee uur in de week. Lijkt weinig maar het is erg veel voor een erasmus student. Roosters van andere studenten zien er veel relaxter uit. De meeste hebben 4 max 5 vakken. Ik heb 7 vakken en 2 seminars. Ik heb ook iets wat meer studiepunten dan 30 als ik dit haal. ik heb er dan 45.

Ik heb doe-vakken gekozen vakken waarbij je veel moet presenteren veel moet schrijven. Ik heb dus nog de dubbele uren thuis. Ik ben hier tenslotte om Spaans te leren en niet om zo weinig mogelijk te doen..

Mocht ik 2 vakken uiteindelijk niet halen dan heb ik nog mn minor gehaald. Dan heb ik nog ruim 35 punten... Hoop dat ik er goed aan heb gedaan deze vakken te kiezen. Ik heb ze gekozen omdat ze me leuk leken. Veel s´avonds les weinig ´s ochtends. Is hier normaal. Donderdag kan ik na mn les meteen de kroeg in!

Maargoed ik heb zo les en ik wil van te voren nog even een broodje eten.

Dikke kus

of zoals de oude dame bij ons om de hoek zegt, vaya con dios! (letterlijk: ga met god maar is meer van ik wens je het allerbeste en dat is god)

Britt


  • 29 September 2008 - 18:03

    Joris:

    Hee Britt, dat is wel vervelend voor je!:( Waar is die Dios als jeem nodig hebt he:-). Anyway, Ik dacht serieus dat het een muis ging worden. Ik zag het al voor me dat jij een muis aan het overgieten was met kokend water...ik vond het al een laten we zeggen ''aparte'' gedachte haha.
    De late lessen zijn herkenbaar voor mij..
    Het spaanse meisje in mijn groepje klaagt al dat ze elke keer zo vroeg op moet voor ons hahaha...
    Begin je trouwens al een beetje te wennen aan het eet-ritme? Mijn spaanse chicka vind het maar raar dat wij om 12 uur ff een boterhammetje eten..Zij gaat om een uurtje of 2/3 ff een uurtje lunchen hahaha..maargoed moeten ons maar een beetje aan elkaar aanpassen he;-).
    Ben trouwens wel benieuwd naar fotos van je appartementje:)
    x Joris
    PS: ik zal Jomanda wat healende energie laten overstralen

  • 29 September 2008 - 18:57

    Mayke:

    Hey Britt,

    Ik d8 ook echt net als Joris dat het om een muis ging haha, ik vond het al zielig. Maar bij een kakkerlak mag je dat zeker wel doen ja, vieze beesten, was ie echt zo groot :S Goed luck met je late lessen allemaal, lijkt mij aan de ene kant wel fijn (lekr uitslapen) maar les tot 20 of 21u lijkt me toch nie zo prettig..Suc6 ermee iig :)

    xjuhz Mayke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

Ik blijf!

24 Februari 2009

Gedaan met Erasmus Orgasmus!

25 Januari 2009

Kerstcadeau

12 December 2008

Weekendje Ronda, Puerto Banus en Marbella

12 December 2008

Weekendje familie

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 57221

Voorgaande reizen:

29 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: